Hailan Salamun, and Rahimah Hj. Ahmad, and Zuraidah Abdullah, and Rofishah Hj. Rashid, PENGUPAYAAN KEPEMIMPINAN GURU DI SEKOLAH. Other. UNSPECIFIED. (Unpublished)
![]() |
PDF
Download (190kB) |
Abstract
Artikel ini bertujuan membincangkan cadangan kerangka konsep kepimpinan Guru di sekolah yang merujuk kepada kepemimpinan rabbani. Keupayaan kepimpinan harus dibina agar guru- guru boleh membantu pengetua meningkatkan keberkesanan sekolah. Tiga dimensi dicadangkandalam proses membina keupayaan kepimpinan guru-guru, iaitu kemahiran memimpin, tingkat profesionalisme, dan tingkatkan iltizam kerja. Guru-guru yang memilki keupayaan memimpin bolehmemberikan kerjasama yang baik melaksanakan setiap aktiviti yang telah dirancang bagi mencapaimatlamat visi dan misi sekolah.
Item Type: | Monograph (Other) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education |
Divisions: | Pusat Dokumentasi & Sumber Pendidikan > Jabatan Pusat Sumber |
Depositing User: | pdsp 2 |
Date Deposited: | 25 Aug 2020 07:29 |
Last Modified: | 25 Aug 2020 07:29 |
URI: | http://eprints.iab.edu.my/v2/id/eprint/1040 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |