Zaiton, Ismail PhD and Aziah , Samichan
(2013)
PENGURUSAN PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH: KEPEMPINAN PENTAKSIRAN HOLISTIK MEMACU MODAL INSAN KREATIF DAN INOVATIF.
PENGURUSAN PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH : KEPIMPINAN PENTAKSIRAN HOLISTIK MEMACU MODAL INSAN KREATIF DAN INOTIF.
pp. 1-16.
ISSN 97896705046
Abstract
Pentaksiran Berasaskan Sekolah merupakan satu Transformasi Sistem Pentaksiran dalam Pendidikan Negara yang mengubah sistem atau instruktur pentaksiran murid sedia ada kepada yang menekankan pentaksiran yang lebih holistik.Pentaksiran ini merangkumi tiga domain utama iaitu kognitif,afektif,dan psikomotor.Penguasaan secara total ketiga-tiga dimain tersebut diharap akan membentuk pendidik yang bertanggungjawab dapat membina modal insan yang seimbang dan sesuai dengan kehendak falsafah pendidikan negara.
Actions (login required)
 |
View Item |