IAB Institutional Repository

INTEGRASI TEKNOLOGI DALAM INSTITUSI PENDIDIKAN: PANDUAN KEPADA PENTADBIR

Muniandy, Balakrishnan and Rossafri , Mohamad and Ahmad Moghni, Salbani (2009) INTEGRASI TEKNOLOGI DALAM INSTITUSI PENDIDIKAN: PANDUAN KEPADA PENTADBIR. Jurnal Pengurusan Dan Kepimpinan Pendidikan, 19 (02). pp. 37-49. ISSN 1511-4147

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (648kB) | Preview

Abstract

Pentadbir sesebuah institusi pendidikan seperti sekolah, jabatan pendidikan, maktab atau universiti merupakan pihak yang bertanggungjawab ke atas keseluruhan perkembangan dan kemajuann institusi itu. Dalam hal yang berkaitan dengan pengintegrasian teknologi dalam pendidikan, pentadbir atau peniimpin sesuatu organisasi juga merupakan faktor penentu yang penting. Dalam hal ini pemimpin itu dianggap mempunyai kemahiran kepimpinan teknologi. Kertas kerja ini membentangkan satu model yang merangkumi 10 prinsip yang penting yang boleh dijadikan panduan oleh pemimpin atau pentadbir dalam usaha mengintegrasikan teknologi dalam pendidikan di institusi masing-masing.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: integrasi teknologi, institusi pendidikan, pentadbir
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: pdsp 3
Date Deposited: 11 Mar 2013 00:57
Last Modified: 11 Mar 2013 00:57
URI: http://eprints.iab.edu.my/v2/id/eprint/89

Actions (login required)

View Item View Item