eprintid: 1040 rev_number: 8 eprint_status: archive userid: 4 dir: disk0/00/00/10/40 datestamp: 2020-08-25 07:29:30 lastmod: 2020-08-25 07:29:30 status_changed: 2020-08-25 07:29:30 type: monograph metadata_visibility: show creators_name: Hailan Salamun, creators_name: Rahimah Hj. Ahmad, creators_name: Zuraidah Abdullah, creators_name: Rofishah Hj. Rashid, creators_id: hailan@umt.edu.my creators_id: rahimaha@um.edu.my creators_id: zuraida@um.edu.my creators_id: rofishah@usthai@yahoo.com corp_creators: Universiti Malaysia Terengganu corp_creators: Universiti Malaya corp_creators: Universiti Malaya title: PENGUPAYAAN KEPEMIMPINAN GURU DI SEKOLAH ispublished: unpub subjects: LB divisions: JPS full_text_status: public monograph_type: other abstract: Artikel ini bertujuan membincangkan cadangan kerangka konsep kepimpinan Guru di sekolah yang merujuk kepada kepemimpinan rabbani. Keupayaan kepimpinan harus dibina agar guru- guru boleh membantu pengetua meningkatkan keberkesanan sekolah. Tiga dimensi dicadangkandalam proses membina keupayaan kepimpinan guru-guru, iaitu kemahiran memimpin, tingkat profesionalisme, dan tingkatkan iltizam kerja. Guru-guru yang memilki keupayaan memimpin bolehmemberikan kerjasama yang baik melaksanakan setiap aktiviti yang telah dirancang bagi mencapaimatlamat visi dan misi sekolah. citation: Hailan Salamun, and Rahimah Hj. Ahmad, and Zuraidah Abdullah, and Rofishah Hj. Rashid, PENGUPAYAAN KEPEMIMPINAN GURU DI SEKOLAH. Other. UNSPECIFIED. (Unpublished) document_url: http://eprints.iab.edu.my/v2/1040/1/PENGUPAYAAN_KEPEMIMPINAN_GURU_DI_SEKOLAH.pdf