TY - JOUR TI - Pentaksiran bilik darjah: pengupayaan sebagai mediator antara pengurusan berasaskan sekolah dan autonomi guru sekolah rendah SP - 32 VL - 36 N2 - Pengupayaan dan autonomi yang di berikan kepada sekolah dalam pelaksanaan pengurusan berasaskan sekolah secara tidak langsung memberi impak besar kepada peranan guru sebagai pelaksana. Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti tahap, hubungan dan pengaruh amalan pengurusan berasaskan sekolah, pengupayaan dan autonomi guru sekolah rendah dalam konteks pentaksiran bilik darjah di Sabah. PB - Institut Aminuddin Baki SN - 1511-4147 AV - public JF - Jurnal Pengurusan Dan Kepimpinan Pendidikan IS - 1 KW - Autonomi Guru KW - Pengurusan Berasaskan Sekolah KW - Pengupayaan A1 - Mohd Isa, Anniliza A1 - Sintia, Rainy A1 - Sinti, Valerie A1 - Sulaiman, Ghazali @ Hassan A1 - Anak Lat, Morris A1 - Siew Moi, Chin A1 - Ab latiff, Syarmila Y1 - 2023/08// UR - https://iab.moe.edu.my/index.php/ms/sumber/terbitan-berkala/jurnal-iab-terkini ID - iab_repo1469 EP - 46 ER -