<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "INSIDEN BULI DI KALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH: IMPLIKASI KEPADA PENGURUSAN SEKOLAH "^^ . "Tinjauan literatur tentang buli menunjukkan terdapat dua tingkah laku buli — iaitu sama ada secara langsung atau tidak langsung. Tingkah laku buli di sekolah merupakan satu masalah global yang tidak sihat bagi iklim sekolah secara umum, dan juga kepada hak pelajar untuk belajar dalam persekitaran selamat tanpa apa-apa perasaan takut. Kajian yang dibuat di luar negara tentang gejala ini telah menunjukkan kesan negatif akibat daripada tingkah laku buli bukan sahaja kepada mangsa buli tetapi juga kepada pembuli sendiri. Kertas ini melaporkan sebahagian daripada dapatan kajian yang telah dijalankan ke atas 2600 pelajar dari 25 buah sekolah menengah di Kedah dan Perlis. Objketif umum kajian ialah untuk mendapat gambaran tentang insiden tingkah laku buli di kalangan pelajar-pelajar tersebut. Selain itu, kajian ini bertujuan untuk mendapat maklumat tentang tindakan yang telah diambil oleh pihak sekolah untuk menangani tingkah laku berkenaan. Dapatan kajian menunjukkan insiden buli adalah tinggi. Dapatan kajian mempunyai beberapa implikasi kepada pengurusan sekolah tentang bagaimana hendak menangani masalah tersebut. "^^ . "2002-12-16" . . . "Institut Aminuddin Baki"^^ . . . "Seminar Nasional Pengurusan dan Kepimpinan Pendidikan Ke-11 2002"^^ . . . "9839479172" . . . . . . . "YAAKUB "^^ . "NORAN FAUZIAH"^^ . "YAAKUB NORAN FAUZIAH"^^ . . "Institut Aminuddin Baki"^^ . . . . . . . "INSIDEN BULI DI KALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH: IMPLIKASI KEPADA PENGURUSAN SEKOLAH (PDF)"^^ . . . . . . . . "PROSIDING_SN_11.pdf_19.pdf"^^ . . . "INSIDEN BULI DI KALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH: IMPLIKASI KEPADA PENGURUSAN SEKOLAH (Image (JPEG))"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . "HTML Summary of #286 \n\nINSIDEN BULI DI KALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH: IMPLIKASI KEPADA PENGURUSAN SEKOLAH \n\n" . "text/html" . . . "LB1603 Secondary Education. High schools"@en . .