relation: http://eprints.iab.edu.my/v2/571/ title: KEBERKESANAN SEKOLAH MELALUI KONSEP EMPOWERMEN creator: MOHD TAHIR, LOKMAN creator: ABDUL RAHMAN, MOHD ANUAR subject: LB Theory and practice of education description: Sekolah sebagai sebuah organisasi pembelajaran dan pengajaran berupaya mengubah bentuk pengurusannya untuk mencapai matlamat untuk menjadi sebuah organisasi yang berkesan. Oleh itu, pengurusan sekolah atau pendidikan sering menuntut kearah pengurusan yang cekap supaya ia dapat menyumbangkan produk yang terbaik kepada pelanggannya. Jika kita kaji dengan teliti, pengurusan sekolah lebih menumpukan kepada aspek-aspek dan teori-teori terkini mengenai kepengetuan serta pengurusan yang bercorak managers oriented. Namun demikian, teori pengurusan baru lebih menumpukan kajian mereka kepada institusi supaya menjadi sebuah organisasi yang berkesan. date: 2001-10-30 type: Conference or Workshop Item type: PeerReviewed format: application/pdf language: en identifier: http://eprints.iab.edu.my/v2/571/1/Kertas%20Seminar%2017.pdf identifier: MOHD TAHIR, LOKMAN and ABDUL RAHMAN, MOHD ANUAR (2001) KEBERKESANAN SEKOLAH MELALUI KONSEP EMPOWERMEN. In: SEMINAR NASIONAL PENGURUSAN DAN KEPEMIMPINAN PENDIDIKAN KALI KE-10,, 30 OKTOBER – 1 NOVEMBER 2001, IAB CAWANGAN GENTING HIGHLANDS. (Submitted)